صعود به قله دماوند از جبهه غربی

گروه کوهنوردی هماگ هرمزگان طبق برنامه از قبل تعیین شده در تاریخ 6/5/95 از بندرعباس به مقصد تهران حرکت نمود . گروه در همان روز با توجه به هماهنگی انجام شده و تدارکات لازم به سمت منطقه پلور حرکت کردند . باید تا قبل از ساعت 18 وارد منطقه حفاظت شده دماوند می شدیم  .  چون  محیط بانان اداره محیط زیست بعد از این ساعت اجازه ورود به منطقه را نمی دادند . شب اول را در محوطه ای  به نام پارکینگ که ابتدای مسیر به سمت پناهگاه سیمرغ بود و تلفن هم انتن نمی داد شب مانی داشیم . قبل از خواب هماهنگی لازم جهت حمل بارهای مازاد با قاطر را انجام دادیم . روز دوم ساعت 7 به سمت پناهگاه سیمرغ حرکت و در ساعت 10.30 به پناهگاه سیمرغ رسیده و پس از نماز و استراحت جهت هم هوایی تا ارتفاع 4500 صعود نمودیم . شرایط اب و هوایی خوبی نبود و پیش بینی ها حاکی از خراب شدن وضع جوی  در روز صعود بود  . شب مانی سرد و همراه با باد شدیدی را در کنار پناهگاه سیمرغ داشتیم پناهگاهی که ظرفیت پذیرش حدود 40 را داشت و ان شب پر از همنوردان گرانقدر بود . طی صحبتی که با دوستان داشتیم تصیمیم بر این شد با توجه به شرایط بد جوی برای صعود انجام پذیرد . ساعت 6 بامداد روز جمعه مورخه 8/5/95  به سمت قله دماوند حرکت و با توجه به باد شدید و بارش برف ساعت 14 به قله دماوند رسیده وپس از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم و ساعت 19 به محل چادرها رسیدیم و پس از شب مانی به طرف پارکینگ حرکت کردیم . دوستان همراه این برنامه 13 نفر بودند که 7 نفر موفق به فتح به قله شدند .

+ نوشته شده در  دوشنبه یکم شهریور ۱۳۹۵ساعت 15:0  توسط مهدی مرادی قلعه قاضی  |
اصول راه رفتن درکوه...
ما را در سایت اصول راه رفتن درکوه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : homagsummit بازدید : 67 تاريخ : پنجشنبه 8 تير 1396 ساعت: 11:27